لینک سازی چیست؟
ایجاد لینک فرآیند دستیابی به پیوندهای ورودی جدید (بک لینک) به وب سایت از سایت های خارجی است.
هدف بیشتر کمپین های ایجاد لینک ، افزایش ترافیک جستجو در آینده از Google خواهد بود ، اگرچه پیوندهای سایت های معروف (مانند رومه ها) نیز می توانند منبع بسیار خوبی برای مراجعه به سایت باشند.
تحقیقات خود ما نشان داده است که محبوبیت پیوند (تعداد پیوندهای ورودی به یک سایت / صفحه) همچنان با رتبه بندی Google ارتباط زیادی دارد.
در واقع ، نمودار زیر (برگرفته از مطالعه ما در مورد بیش از 2 میلیون کلمه کلیدی ) نشان می دهد که سیگنال های پیوند دارای نمره همبستگی بسیار بالاتری نسبت به فاکتورهای فردی در صفحه (برچسب های متا ، استفاده از کلمات کلیدی و غیره) هستند.
به زبان ساده ، هر پیوند به یک وب سایت به عنوان یک رأی در نظر گرفته می شود. هر چقدر یک سایت رای بیشتری جمع کند ، احتمال نمایش در یک جستجوی خاص بیشتر است.
با این حال این سیستم "یک عضو ، یک رأی" نیست.
تعدادی از عوامل تعیین کننده وزن Google برای پیوند خاص و احتمال تأثیر آن بر رتبه بندی بعدی است. این شامل:
1.1 مرجع پیوند / صفحه سایت
با جمع شدن پیوندهای سایت ، اقتدار خود نیز افزایش می یابد. سپس هنگامی که ارتباط برقرار می شود ، می تواند اختیارات (آرا) بیشتری را به خود اختصاص دهد.
بنابراین پیوند از یک سایت با اقتدار بالا (مانند بی بی سی ) به طور کلی قدرتمندتر از پیوند از یک سایت با اقتدار کم است (به عنوان مثال یک سایت جدید بدون لینک های ورودی خاص برای خود).
Ahrefs دارای 2 معیار است که می تواند به شما در تعیین اقتدار یک صفحه یا سایت پیوند دهنده کمک کند:
- رتبه بندی دامنه ( DR ) - به قدرت (اقتدار) کلی سایت اشاره دارد و از 0-100 اندازه گیری می شود - 0 هیچ مرجعی نیست (به عنوان مثال یک سایت جدید بدون لینک ورودی) و 100 بالاترین است.
- URL Rating ( UR ) - به قدرت (اقتدار) یک صفحه اختصاص دارد و از 0-100 اندازه گیری می شود.