آیا می خواهید نرخ تبدیل را افزایش دهید ، محصولات برند خود را گسترش دهید و نتایج استراتژی بازاریابی خود را بهبود ببخشید؟ با تعریف بازار هدف خود برای نام تجاری خود ، یکی از مهمترین و چالش برانگیزترین بخشهای بازاریابی کسب و کار خود را پشت سر خواهید گذاشت.

هشدار داده شود: بازار هدف برند شما "همه ، همه" نیست! وظیفه شما در تعریف بازار هدف این است که بتوانید جایگاه تجارت خود را درک و تعریف کنید تا بتوانید بر آن تسلط پیدا کنید.

 

هرچه بازار هدف خود را بهتر بشناسید ، می توانید با تولید محتوا ، پیام و تبلیغات مرتبط ، آنها را بهتر هدف بگیرید.

بازار هدف شما پایه و اساس تمام م componentsلفه های استراتژی بازاریابی مارک تجاری شما است. با انتخاب آن می توانید محصولات و خدمات خود را بدون نگرانی توسعه دهید. هرچه مخاطب خود را بیشتر بشناسید ، بازده سرمایه شما نیز بالاتر خواهد رفت.

در این مقاله ، ما یک فرایند ساده را به شما نشان خواهیم داد که می توانید بازار هدف خود را درک کنید.

 

بازار هدف شما چیست؟

تصور کنید محصول شما یک راه حل پیشگیری از ریزش مو است. مطمئناً بازار هدف شما برای افرادی با موهای ضخیم و سالم نیست و آنها از شما خرید نمی کنند. بازار هدف شما افرادی هستند که بیشترین احتمال خرید را دارند و بیشترین نیاز به محصول شما دارند.

یافتن بازار هدف ساده به نظر می رسد. اما این امر هنگامی دشوار می شود که تنوع مشتری برای کالایی افزایش یابد یا کالایی را معرفی کنید که تقاضای آن را در بازار افزایش دهد. بنابراین ، اگر می خواهید محصول خود را به "همه و همه" بفروشید ، بازار هدف خود را چگونه تعریف می کنید؟

 

انواع بازارهای هدف و نحوه تعریف آنها

شرکت ها سعی می کنند انرژی خود را در بخشهای خاص بازار صرف کنند ، نه اینکه به کل بازار برسند ، از بازاریابی هدفمند استفاده کنند.

بازار هدف به چهار بخش کلی تقسیم شده است:

 

براساس اطلاعات جمعیتی

براساس ویژگی های روانشناختی

براساس ویژگی های رفتاری

بر اساس مشخصات جغرافیایی

با استفاده از این چهار نوع تقسیم بازار هدف ، می توانید مشتریان خود را بر اساس ویژگی های منحصر به فرد آنها هدف قرار دهید ، کمپین های م effectiveثرتری ایجاد کنید و موقعیت بهتری در بازار پیدا کنید.

 

مهمترین قسمت تقسیم بازار هدف شما این است که می توانید به راحتی بر منابع و تلاش های بازاریابی خود تمرکز کنید ، باارزش ترین مخاطب را به دست آورید و به اهداف تجاری خود نزدیک شوید.

 

بیشتر بخوانید: استراتژی کشش در بازاریابی به چه معناست؟

 

بازار هدف به شما کمک می کند تا مشتریان خود را بهتر بشناسید ، موارد مورد نیاز در بازار هدف خود را تعیین کنید و نحوه تأمین این نیازها را با محصولات و خدمات خود درک کنید. به این ترتیب می توانید استراتژی بازاریابی موفق تری را تدوین کنید.

 

انواع بازار هدف

همانطور که گفته شد ، بازار هدف به چهار بخش تقسیم شده است و هر بخش زیر گروه های خاص خود را دارد.

 

قسمت اول: بر اساس مشخصات دموگرافیک

تقسیم بندی بر اساس اطلاعات جمعیتی یکی از محبوب ترین و محبوب ترین انواع تقسیم بندی است. در این نوع تقسیم بندی ما اطلاعات آماری افراد را پوشش می دهیم.

انواع این اطلاعات عبارتند از:

 

عمر

رابطه ی جنسی

درآمد

محل اقامت

وضعیت تاهل

درآمد سالانه

تحصیلات

ملیت

بدهی

شرکت های B2C می توانند از تقسیم بندی بالا برای تقسیم مخاطبان خود استفاده کنند ، اما تجارت بین مشاغل با این تقسیم بندی بهتر است:

 

اندازه شرکت

صنعت

وظیفه عملکردی

از آنجا که تقسیم بندی براساس جمعیت براساس اطلاعات و آماری استوار است ، می توان از برخی سایت ها مانند Google Analytics یا Alexa برای جمع آوری داده ها استفاده کرد.

 

به عنوان مثال ، مازراتی که اتومبیل های لوکس می فروشد ، بازار پردرآمد را هدف قرار داده است.

 

یا ، در مورد شرکت های B2B ، به عنوان مثال ، یک مارک تجاری که یک سیستم بازاریابی خاص را می فروشد. از این رو بازار هدف مدیران ارشد شرکتهایی با بیش از 500 کارمند هستند که قدرت تصمیم گیری و اجرای تصمیمات را دارند.

 

قسمت دوم: براساس خصوصیات روانشناختی

 

در تقسیم بندی بر اساس ویژگی های روانشناختی ، ما بازار هدف را براساس عوامل مرتبط با شخصیت و هویت آنها انتخاب می کنیم.

 

نمونه هایی از تقسیم بندی بر اساس ویژگی های روانشناختی:

 

رفتارهای شخصیت

ارزش

برخوردها

مورد علاقه

سبک زندگی

اثرات روانشناختی

باورهای آگاهانه و ناخودآگاه

انگیزه ها

اولویت های

تعریف بازار هدف براساس ویژگی های روانشناختی به دلیل اینکه اطلاعات آن در دسترس نیست و انتزاعی تلقی می شود ، نسبتاً دشوارتر و پیچیده تر است.

 

به عنوان مثال ، مازراتی ممکن است بر مشتریانی تمرکز کند که کیفیت و شرایط محصولات را ارزیابی می کنند.

 

همچنین ، نام تجاری برای تأمین بستر بازاریابی بیشتر مدیرانی را هدف می گیرد که به تیم اجرایی و بهره وری اهمیت می دهند.

 

بخش 3: بنا بر خصوصیات رفتاری

 

همانطور که می بینید ، مشخصات دموگرافیک و روانشناختی بر هویت مشتری تأکید دارد ، اما تقسیم رفتاری بر عملکرد مشتری تأکید می کند.

 

نمونه هایی از تقسیم بندی بر اساس ویژگی های رفتاری:

 

عادات خرید

عادت های خرج کردن

وضعیت کاربر

تبادل علامت تجاری

برای اینکه بتوانید مشتریان برند خود را بر اساس ویژگی های رفتاری آنها تقسیم بندی کنید ، باید حرکت آنها را بشناسید. شما باید بدانید که چگونه با نام تجاری شما ارتباط برقرار می کنند یا چگونه عمل می کنند.

 

به عنوان مثال ، مازراتی احتمالاً مشتریانی را هدف قرار خواهد داد که طی سه سال گذشته ماشین و سیستم مدل جدیدتری خریداری کرده اند.

 

نام تجاری توسعه بازاریابی برای این پلت فرم همچنین به احتمال زیاد بر روی کسانی که در یکی از وبینارهای رایگان آن شرکت کرده اند تمرکز خواهد کرد .


دیجی پلاس ، ,هدف ,بازار ,  ,های ,تقسیم ,بازار هدف ,خود را ,تقسیم بندی ,ویژگی های ,بر اساسمنبع

انواع نمای اسپایدر

مدارک ویزای شینگن اسپانیا

بازاریابی پیامکی چگونه کسب و کارتان را گسترش می دهد؟

7 فاکتور مهم درخرید موبایل

10 شهر زیبای کوه های آلپ

چرا باید به ایتالیا سفر کنید؟

چرا بازاریابی پیامکی شما شکست می خورد؟

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

هر چی که بخوای ماین گیم | پیشرو در بازی ماین کرافت بیا برا خرید فروش آنلاین اسکی فضایی با کیفیت دانلودستان مهاجرت | اقامت | اخذ پاسپورت اوزون تراپی جهانگردی کرم گلدن کویین خرید اینترنتی