این روزها رتبه سایت در گوگل برای کسب و کارها اهمیت فوق العاده ای پیدا کرده است. تقریبا همه افراد دوست دارند در نتایج برتر گوگل جایگاه ثابتی داشته باشند رتبه 1 تا 3 برای هر کسب و کاری ایده ال است. بررسی کلیک کاربران نشان می دهد که افراد نتایج 1 تا 3 را بیشتر اهمیت می دهند.

اما این سوال مطرح می شود که گوگل بر اساس کدام معیار سایت را رتبه بندی می کند؟

 


بار ها شنیده ایم که موتور جستجوی گوگل بر اساس الگوریتم این نتایج بررسیمی کند . بنابراین این سوال پیش می آید که موتور جستجو ایا می تواند رفتار انسانی و نیاز های کاربر را شناسایی کند یا تنها به عنوان یک ربات عمل می کند؟

در واقع گوگل تلاش زیادی برای رسیدن به این هدف انجام داده و با مطالعه رفتار انسانی و تطبیق الگوریتم خود با آن، سعی در رضایت هر چه بیشتر کاربران خود داشته است. با اطلاع از فاکتورهای اصلی گوگل برای رتبه بندی، شما می توانید با اجرای این فاکتورها روی وب سایت خود، ترافیک بیشتری سمت وب سایت خود روانه کنید و از مزایای سئو سایت بهره مند شوید.

گوگل 4 فاکتور  برای رتبه بندی وب سایت ها دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • محبوبیت
  • تعامل با کاربر     
  • ارتباط
  • اعتماد

برای بررسی هریک از این موارد با ما همراه باشید :

محبوبیت

معیارهای گوگل برای محبوبیت همانند جوامع انسانی است. در واقع یک وب سایت و یا برند که در خیلی از جاها در مورد آن صحبت می شود و یا از آن به عنوان مرجع استفاده می شود، قطعا یک وب سایت محبوب بین کاربران است و از منظر گوگل یک وب سایت محبوب شایستگی کسب رنبه ای برتر را دارد.

بنابراین بک لینک ها در واقع هنوز هم مهم هستند و اثر گذاری آن ها به زودی از بین نمی روند. ذکر ساده از نام تجاری شما در وب سایت های دیگر نیز کمک می کند.

تعامل با کاربر

آیا افرادی که روی لیست نتایج جستجو کلیک می کنند وارد صفحه می شوند از محتوای صفحه رضایت دارند؟ پس از کلیک کاربر، آیا آنها بلافاصله دکمه برگشت را می زنند و یا در واقع وقت خود را صرف مطالعه محتوا می کنند؟ آیا آنها به پایین صفحه می روند و روی لینک های داخلی، گزینه های اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی یا دکمه های تماس کلیک می کنند؟ آیا صفحه وب به سریع بارگذاری می شود؟ آیا با دستگاه های موبایلی سازگار است؟

ارتباط

آیا محتوای صفحه مورد نظر با عبارت جست و جو شده توسط کاربر همخوانی دارد؟ ایا از تصاویر مرتبط با محتوا و کلمه کلیدی در آن استفاده شده است؟ ایا عنوان مطلب با کلمه کلیدی انطباق دارد؟ آیا از کلمات هم خانواده ومرتبط با عبارت جست و جو شده در محتوا به کار رفته است؟ ایا کاربران به این صفحه با عبارت مد نظر لینک داده اند؟

موارد بالا از فاکتورهای گوگل برای تشخیص ارتباط محتوای صفحه با عبارت جست و جو شده است. البته امروزه گوگل در تشخیص مضمون محتوا بسیار پیشرفت کرده اما هنوز هم برای تشخیص دقیق مضمون محتوا به موارد بالا نیاز دارد.

اعتماد

صفحه وب ، چقدر قابل اعتماد است؟ آیا این وب سایت کاملاً جدید است یا گوگل مدتی است که به آن توجه کرده است؟ آیا سرور وب سایت، قدرت و اعتبار لازم را دارد؟ آیا وب سایت هایی که به آن لینک داده اند، وب سایت های معتبری هستند؟ آیا کسب و کار در Google My Business  تأیید شده است؟

وب سایت های جدید به ندرت رتبه بالایی دارند و زمان میبرد تا کاربران و موتورهای جست و جو به آن اعتماد کنند. عمر دامنه، تعداد و کیفیت محتوا وب سات و همچنین اعتبار سایت هایی لینک دهنده تاثیر زیادی بر افزایش اعتبار یک وب سایت دارند.

دپارتمان خدمات سئو سایت وب وان با استفاده از توانایی کارشناسان زبده با بیش از 14 سال تجربه در طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت ها در زمینه های مختلف، درمقالات آموزشی بهینه سازی سایت تمام مهارت و دانش خودرا در بیش از 2000 وب سایت موفق ، را در مقالات آموزشی سئو به شما ارائه داده است تا بتوانید دراین زمینه مهارت و دانش کافی ارتقاء سایت را کسب کنید. علاوه بر این برای سئو سایت خود می توانید با دپارتمان خدمات ئو سایت وب وان (webone.co) در تماس باشید.

منبع : https://fararu.com/

 

 


دیجی پلاس سایت ,وب ,گوگل ,های ,صفحه ,رتبه ,وب سایت ,گوگل برای ,با عبارت ,و جو ,جست ومنبع

انواع نمای اسپایدر

مدارک ویزای شینگن اسپانیا

بازاریابی پیامکی چگونه کسب و کارتان را گسترش می دهد؟

7 فاکتور مهم درخرید موبایل

10 شهر زیبای کوه های آلپ

چرا باید به ایتالیا سفر کنید؟

چرا بازاریابی پیامکی شما شکست می خورد؟

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین جستجو ها

اجناس فوق العاده قیمت انواع لاستیک ران فلت مواقع کسب البیتکوین مجاناً آشپزباشی پارکت لمینت اواتار چت فیلم , سریال , اهنگ , خبر arian45dew Web صبرم سر اومد فروشگاه معرفی اجناس